תגיות

ביום ש הספר נקרע והדפים שלו התפזרו, בדיוק ביום הזה

קיבלתי הודעת סמס ממנו.

ביפנית

הוא מזמין אותי לפגוש אותו במקס ברנר

זה שליד הנמל בתל אביב

אחר כך, הוא מסביר ביפנית-שפת-אם ועיניים מלוכסנות

נעשה טיול על החוף.

מה, את לא רוצה?? (עכשיו אנחנו כבר שם עם השוקו והקפה והוא מסתכל עלי כמו על משוגעת)

הרוקי…אני אומרת לו בלחש לא מפחדת להסתכל לו בעיניים

אני חייבת לחזור לעבודה, אף אחד לא יודע לאן נעלמתי, שלא לדבר על זה ש

ואני לוקחת אויר והעיניים שלי מתמלאות דמעות

נראה לך שמישהו יאמין לי שהאיש שכתב את קפקא על החוף שלח לי סמס?

והלב שלי כל כך דופק, אני רואה אותו מזיז את הכוס עם הקפה הסמיך והשוקולד הצידה, לוקח לי את היד ומהנהן עם העיניים

תקשיבי מתוקה (לא זוכרת איך אומרים מתוקה ביפנית אבל הוא מדבר אתי בשפה הזאת)

והוא לא מזיז את העיניים כשאני מתעקשת

מלוכסנות יפניות יפות כאלה

עכשיו אני כבר קצת יותר רגועה והוא אוסף גם את היד השניה שלי ואיכשהו אני בוטחת בו

"בואי נתחיל מזה שתורידי את המילה "עיניים" תראי כמה פעמים כתבת כבר בסיפור הזה את המילה הזאת…"

לשניה אני נלחצת ומתחילה לחפש מראה בתיק שלי

אולי לא שמתי לב לפני שיצאתי מהמכונית ואני מפוזרת, או שהחולצה שלי עם כתמים

אולי האודם שלי נמרח

やめろ – תפסיקי!

הוא אומר לי

ואז, כשעוד נשאר קצף בכוס שלי של הקפה והשוקולד…לא הספקתי ללקק את כולו

אני רואה בזוית העין שהוא כבר שילם והחזיר למלצרית את הקופסה

("מתי הספקת להחליף לכסף ישראלי??" אני תולה בו את המבט שלי)

הוא דוחק בי להכניס את כל החפצים שלי לתוך התיק, מרים באבירות את הסיכה שלי שנפלה על הרצפה

ממולל אותה באצבעות ומחייך לפני שהוא תוחב אותה באגביות לתיק

בואי, הולכים לים

עכשיו- הוא מצביע על ענן לבן ענק בצורה של פרח-

אנחנו הולכים ושותקים, הנה

תסתכלי על הגלים

ותנשמי

"אז מתי אני אכתוב??"

ואפשר לראות איך…הוא , האבא של האנשים הרגועים מתחיל לאבד את הסבלנות שלו…

תספרי עד מאה (ביפנית)

לא, בלי תנועות שפתיים, בלב.

עכשיו תביטי למעלה

ועל הקצף

עכשיו תלכי לידי, בלי לדבר כאילו שזה הכי לגמרי לאיבוד

בסוף, כשנגיע לחוף הדרומי, ויהיו חלקים מהדרך שנעלמו לך מההכרה

העט שלך תכתוב ותכתוב ותכתוב

ושניה לפני שהעיניים שלי נעצמות

אני רואה שהמחברת שלי (זאת שבוודאות השארתי על הכוננית בכניסה לבית לפני שיצאתי בבוקר, אני מוכנה להישבע ולהיבדק במכונת פוליגרף על זה)

ביד שלו….

זה לא יער נורווגי

זה ים נורווגי, או שמים נורווגיים או

ענן נורווגי….

