תגיות

את אומרת מה??
שולי מקלפת ביד מיומנת עוד כדור שוקולד, מסדרת את המשקפיים שלה בקמיצה, זאת של יד שמאל, היחידה שלא נגועה בשוקולד ושולחת אלי מבט שובב.

הוא לא יודע מי זה מוצארט? אבנר? את בטוחה??
תספרי לי מההתחלה, נו, נילי, אני מקשיבה.

(מסובך לתאר את הבעת פניה, העיניים החודרות, האף והפה שלה שלא מתכוונים לוותר לי על מילה או פסיק מהסיפור )
טוב. הנה,

הטיסה שלי עברה דרך וינה, את זה את יודעת, כי היה לנו עיקוף לא הגיוני, לא משנה. אז בדיוטי פרי אני חושבת מה להביא לו, מה ישמח אותו, את יודעת שהוא מת על שוקולד, כל מי שמכיר את אבנר יודע שהוא מכור לחום שחור הנמס הזה…
ואיך שאני מגיעה הביתה , מוציאה את הדברים מהמזוודה, אני הלא ישר מסדרת הכל במקום הנפש הרכה והמתוקה שלי לא סובלת בלגן
(עכשיו שולי ניגשת אל הכיור כדי לשטוף את הידיים, היא אומרת שכדי להגיב על המשפט הזה שלי היא חייבת ידיים נקיות) סליחה, נילי, את נקיה? את בטוחה? מסודרת?
אנחנו בישראל? במאה ה21?

תחת כנפי השלטון של ביבי נתניהו?
לא ביבי, אני מתקנת אותה, בנימין, תקראי לו בשם הרשמי שלו.

טוב,  אוקיי. הוא לא ידע שמוצארט היה מלחין, מה הוא חשב?
הוא חשב שמוצארט זה כמו מקס ברנר, ושהוא היה רוסי, את יודעת, שזה חברה של שוקולד שקיימת מאתיים שנה, מאתיים חמישים, ככה הוא אמר.
עכשיו שולי שוב מלאה כולה בשוקולד, מסדרת את המשקפיים, הפעם עם הזרת הימנית שלה ובתנועות אוטומאטיות היא מקלפת לי כדור אחד ומושיטה לי אותו בחיוך.
ואיך זה נגמר?
בזה שהשמעתי לו את הקטע הזה, והוא הבטיח לי שיקרא את פנטזיות רוסיות.

את יודעת, נילי, את כל כך מרגיזה, את מזמינה אותי אליך לאכול שוקולד שהבאת מחול ומספרת לי סיפורי אלף לילה ולילה, לאף מילה שלך אני לא מאמינה.

בשביל שמישהו יאמין לי, שולי לוי, אני לא צריכה אותך, אני אומרת לה.
בשביל זה אני צריכה את אבנר שר, ועכשיו אני חייבת שהוא יאמין לי שלא חיסלנו לו את כל המוצארטים, וגם-

שמוצארט באמת היה מלחין.

ושפנטזיות רוסיות זה ספר לא רע בכלל.

תגידי (היא מושיטה לי את השקית) קראת אותו בכלל?
אה, לא. אני עונה, כלומר התחלתי, ההתחלה חזקה (הפנים שלי מאדימות, אני מרגישה את זה ממש טוב*)
אם לא היית , הייתי ממציאה אותך, את יודעת?

עזבי, אני אומרת לה, זה לא טוב להמציא אותי, תקשיבי למוצארט…
זה לא מוצארט, זה ולדימיר הורוביץ.
שולי, קחי מוצארט, אני מושיטה לה כדור, קחי ותקשיבי.

*מרגישה זאת היטב.

