אני מכניסה חצילים לתנור, לקחת לארוחת הערב אצל אחת האחיות שלי. לוקח להם זמן, לחצילים לא כמו בדרך כלל ואחרי שהשארתי כמה זמן את התנור דולק והלכתי משם, אני חוזרת לבדוק אם החום באמת גבוה, ומשנה קצת.
בצד אני מכינה את התערובת כמו שנטע לימדה אותי, שמן זית, שום, לימון, עלים טריים של טימין ואזוב, מלח ופלפל שמנערים בצנצנת שפעם היה בה חרדל*
ומכינה לקחת אתי, יחד עם העדשים השחורים שכבר כיביתי מתחתיהם את האש.
הילדים כבר יושבים ואוכלים כשאנחנו מגיעים ואני רוצה כל כך חזק שמישהו יגיד על החצילים שהם משהו משהו, וישאל איך הכנתי אותם וזה לא קורה אז אני מפסיקה לבהות באחיות שלי, הילדים, הגיסים והוריי ומתיישבת לאכול ואז אבא שלי פתאום אומר בשקט חברה (צדיק בסדום האיש הזה, ככה אני אומרת) אם לא טעמתם מהחצילים בטחינה של עידית, תעשו את זה עכשיו והלב שלי נהיה אגם.
אחר כך נטע הקטנה אומרת לי בואי תראי, ולוקחת אותי דרך שביל עפר, מאחורי גינת ירק על אבניי דרך לאורך שבועות וחודשים ודרך יום בהיר, אפילו שלילה אל הנדנדה בקצה של הגינה ומראה לי איך היא הופכת עליה את כל הגוף, הידיים מחזיקות במוט והבטן ציר להתגלגל עליו.
אני מתפעלת ואנחנו חוזרות אל השולחן דרך לילה ויום ועל פני שנה ויותר**.

בינתיים אני שואלת אותה אם היא רוצה לבוא לישון אתי והיא חושבת על זה, מה דעתך היא מנסה לברר,
ואחרי שאנחנו שותים קפה ומחסלים את העוגה שרבקה הכינה היא הולכת להכין לה תיק עם בגדים פיג'מה ושני חתולים קטנים, מברשת שיניים ובגדים חמים וקרים, כי אנחנו לא יודעות מה יהיה מזג האויר מחר בבוקר.
את הדרך במורד הרחוב לבית שלנו אנחנו עושות ברגל, אורכה שני שליש מאורכי ואנחנו מתאימות את הצעדים אל הכביש הישן.
אנחנו נכנסות הביתה ומתארגנות לשינה, אני מדליקה לה מנורה קטנה בצד השני של המיטה והיא מחבקת את החתולים ופוקחת עיניים בוהקות באור המתעמעם

לפני שהיא מסדרת את עצמה על הכרית היא מבקשת קני ג'י במחשב
בגלל שגם בחדר שלה הורוד היא נרדמת עם מוזיקה שקטה של סקסופון ואנחנו מדברות בלחש

-איזה ספר את קוראת?
-היום שלפני האושר
-את יודעת שהיה סרט על פי ספר הדקדוק הפנימי בטלויזיה
-וראית את זה?
-לא, זה לא בשבילי. אמא קראה את הספר לפני העדינות
אני מסתכלת עליה
-גם אני קוראת ספר. באנגלית. !ms. coco is loco אבא עוזר לי לקרוא
-את זוכרת שבבוקר אני יוצאת להליכה-ריצה עם הכלבה, נכון?
ונראה שתוך כדי הנהון-פיהוק היא מסובבת אלי את הגב ונרדמת.
אני ממשיכה לקרוא בספר שלי ואחרי זמן קצר מכבה את האור ונרדמת גם.

*חצילים – קולים אותם על מחבת, או בתנור עד שהם מתעייפים מבפנים ואז פותחים ומרוקנים אותם אל קערה
יוצקים מעליהם טחינה גולמית (כף גדושה לכל חציל) ואז את התערובת שכתובה למעלה
(הסיבה שלא גרפתי מחמאות אתמול היא, שלא שמתי מספיק מלח בתערובת שמן הזית, אם כי אני לא ממליצה לאף אחד אף פעם להגזים בשום דבר, ובעיקר במלח)

**שני משפטים קטנים על פני שנה ויותר – שאולים מהספר ארץ יצורי הפרא – מוריס סנדק

לזמרת מהמוצא הצרפתי קוראים zaz
מצאתי אותה אצל שושקה שמרכיבה כל הזמן מוזיקה אחת על השניה וגם זה ליד זה כמו קוביות מגנטיות צבעוניות שלא כדאי לפרק.

כאן יש קישור אל התכנית הקבועה שלה ב106 אף-אם, אחת ששומעת – תרפיה במוזיקה עם אליענה בן דוד

***עידית, היא אומרת לי אחרי שעברה על כל הרשימה וספרה את המלים פעם ועוד פעם,
!Ms. Coco Is Loco כותבים באותיות גדולות

הספר באמאזון

